top of page

Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, vagy arra készülő, elsősorban valamilyen pedagógiai végzettséggel rendelkező kollégáknak terveztük, akik eddig hasonló speciális alapképzést nem kaptak.

A képzés célja, hogy a hallgatók alapfokú ismereteket szerezzenek az autizmus spektrum zavarról, ismerjék meg az autizmus típusos tüneteit, legyenek képesek definiálni az autizmust, mint a károsodás triászával jellemezhető állapotot. Értsék a kurrens kognitív pszichológiai magyarázatok lényegét, ismerjék a kapcsolatot a klinikai megfigyelések, ismeretek, a pszichológiai elméletek és a gyakorlatban alkalmazott terápiás módszerek között.

Az alapfokú elméleti ismeretek birtokában ismerjék fel az érintett populáció eltérő szükségleteit, illetve legyenek tisztában az ezekből fakadó eltérő nevelési és fejlesztési módszerek alapjaival, a felhasználható eszközökkel. Képesek legyenek alkalmazni az informális pedagógiai felmérés eszközeit, és ennek alapján tűzzenek ki fejlesztési célokat. Legyenek tisztában a protetikus környezet kialakításának, illetve a tanítási tartalom és módszerek kiválasztásának elveivel.

Szerezzenek ismereteket a tárgyhoz kapcsolódó alapvető szakirodalom alkalmazásában, találják meg a szakmai segítségnyújtás útjait, a szakvizsgálatra irányítás módját. Rendelkezzenek ismeretekkel az autizmussal élő tanulók intézményes ellátásának lehetőségeiről, és tudjanak tanácsot adni a hozzá fordulónak a szakmai segítség elérhetőségéről.

A képzési tájékoztató letölthető változata.

Jelentkezési lap a 2024. április 15-18-i online tanfolyamra. Jelentkezési határidő: április 8.

A képzés anyaga. Az oldalt csak a hallgatók érik el.

Az eddigi tanfolyamok hallgatói visszajelzései.

bottom of page