Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása

Egy kihívást jelentő, nem elfogadhatónak tekintendő viselkedés jelenléte jelentősen megnehezíti az autizmussal élő gyermek vagy felnőtt, valamint a környezetében élők mindennapjait. Ezek a viselkedések általában erősen zavaróak, sok esetben kifejezetten veszélyeztetőek, és nagyon nehezen küszöbölhetők ki. Gyakran jellemző rájuk az is, hogy huzamosabb ideje szinte menetrendszerűen megjelennek, és az addig bevált, vagy újabb és újabb stratégiákkal sem igazán lehet rajtuk változtatni.

 

Egynapos tréningünk célja sorvezetőt adni a kihívást jelentő viselkedések befolyásolásának menetértől. Ennek érdekében a következő kérdéseket gondoljuk végig közösen:

Milyen módon tudjuk megérteni a nem elfogadható viselkedés mozgatórugóit?

Hogyan tudjuk megkeresni a viselkedés okait?

Mit tegyünk a kihívást jelentő viselkedéssel, hogyan tudjuk azt csökkenteni, megszüntetni?

Milyen módszerekkel lehet elfogadható viselkedéseket tanítani?

Kikkel érdemes együttműködni?

Mit és hogyan lehet otthoni környezetben bevezetni?

 

Az elméleti kérdések megvitatása után egy, az iskolánk pedagógusai által végigmenedzselt program ismertetésén keresztül mutatjuk be, hogyan működik a gyakorlatban a viselkedésbefolyásolás menete. Az esetismertetés során az alkalmazott eszközöket is bemutatjuk, kézbe adjuk.

A program zárásaként a hallgatóság saját eseteire igyekszünk megoldási javaslatokat tenni.

 

Egynapos programunkat pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánljuk.

Amennyiben ambuláns keretek között szerveződik a képzés <<itt>> találhatók a jelentkezés feltételei.

A képzési tájékoztató letölthető változata.